Opslaan alle attachements in Outlook (meerdere mails)

Ik scan mijn boeken op mijn werk op zo’n grote kopieĆ«rmachine. Deze stuurt via de mail het ingescande naar mij toe. Erg makkelijk, omdat de sheetfeeder ook prima werkt. Er zit wel een nadeel aan, hij breekt de ingescande documenten in brokken van ongeveer 7 MB. Een gemiddeld boek is al snel 225 MB. Dat zijn dus heel wat mailtjes.
Helaas is het niet mogelijk om een aantal mailtjes te selecteren en dan met een druk op de knop alle attachments te downloaden.

Dus toen dacht ik, dat moet toch kunnen met een macro? Even snuffelen links en rechts en hierbij de eerste versie van de macro. Je selecteerd je mailtjes met de attachments (zoveel mailtjes als je wilt) en je draait de macro. Je kiest je directory en de attachements worden opgeslagen. Als extra worden de mailtjes gelijk als ‘gelezen’ gemarkeerd.

Het werkt in ieder geval op Outlook 2010, maar volgens mij ook wel 2007 en 2003.

Icon of SaveAllAttachments SaveAllAttachments (2.2 KB)
Toxaris © 2015 Frontier Theme